El mètode CEMEDETE

Avui, vull parlar-vos del mètode en que es va basar la meva formació pràctica i el que faig servir a la meva consulta, per tractar les dificultats de l´ aprenentatge (dislèxia, discalcúlia, etc..), el retard maduratiu, TEA, etc. El mètode CEMEDETE, va ser creat al 1967, pel Doctor José Moyá Trilla (neuròleg infantil), l´ objectiu, […]

El mètode CEMEDETE Leer más »

Autisme (segons el nou DSM-V)

Definició: L´ autisme es caracteritza per un ampli espectre de limitacions greus en diversos aspectes fonamentals del desenvolupament: la capacitat imaginativa, el comportament, la comunicació i la interacció recíproca. Al DSM-IV, es definia l´ autisme i els seus trastorns associats com “trastorns generalitzats del desenvolupament”, (TGD), al nou DSM-V, aquesta definició es substitueix per trastorns

Autisme (segons el nou DSM-V) Leer más »

Avaluació i intervenció en Autisme

Com a qualsevol trastorn psicològic, el primer pas, es elaborar un diagnòstic complet i tot i que existeixen instruments psicològics estandarditzats per a aquesta finalitat, el diagnòstic d´ autisme, requereix fonamentalment, observació conductual sistematitzada, cosa que es tradueix en la necessitat de dur a terme una observació detallada i el més natural possible dels aspectes

Avaluació i intervenció en Autisme Leer más »

Criteris per triar escola

Ara que estem al Març, mes de preinscripcions i de jornades de portes obertes, té sentit parlar sobre quins criteris seguir, a l´ hora de triar una decisió tan important, cal remarcar què al final, es tracta d´ una decisió molt personal i què son els pares els que millor coneixen al seu fill o

Criteris per triar escola Leer más »